Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ 

ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ

ΘΕΜΑ Α1

Να δώσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων: α. ΕΣΣΔ β. Συνθήκη Ειρήνης του Λονδίνου γ. Ιμπεριαλισμός

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Α2

Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιο σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη :

1.       Αφορμή του Ά Παγκοσμίου Πολέμου στάθηκε η δολοφονία του Αμβούργου αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου στο Σαράγεβο της Βοσνίας, τον Αύγουστο του 1914.

2.       Η Ιαπωνία στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έμεινε στο πλευρό της Γερμανίας και κήρυξε τον πόλεμο κατά της Αγγλίας (Αύγουστος 1914)

3.      Η ΚΤΕ επιδίωξε τη συνεργασία ανάμεσα στα έθνη, για να εξασφαλιστεί ειρήνη και ασφάλεια.

4.       Ο ελληνικός στρατός αποβιβάστηκε στη Σμύρνη μετά την υπογραφή της Συνθήκης των Σεβρών.  

5.       Με τη συνθήκη του Μπρεστ Λιτόφσκ (Μάρτιος 1918) η Ρωσία ανακτούσε από τη Γερμανία την Ουκρανία, τη Λιθουανία και της επαρχίες της Βαλτικής.

 

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β1

Να αναφερθείτε στις συνέπειες του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου σε επίπεδο ανθρώπων, ηθικής και αρχών. 

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β2

Να αναλύσετε τη στάση της Ελλάδας κατά την κήρυξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και τη διαφωνία Κωνσταντίνου – Βενιζέλου στο ζήτημα αυτό.

Μονάδες 15

ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ

ΘΕΜΑ Γ1

Αντλώντας στοιχεία από την παρακάτω πηγή και αξιοποιώντας τις ιστορικές σας γνώσεις να αναφέρετε τη στάση του Βενιζέλου απέναντι στο Ποντιακό Ζήτημα στο Συνέδριο Ειρήνης στο Παρίσι, το Δεκέμβριο του 1918 .

Σφοδρές επικρίσεις δέχτηκε ο Βενιζέλος και από άλλη μια πλευρά για ένα άλλο ζήτημα, αυτό του Πόντου, στο οποίο η στάση του εξυπηρετούσε τη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης. Από το καλοκαίρι ακόμα του 1918 διάφορες οργανώσεις των Ελλήνων του Πόντου, τόσο στον Πόντο όσο και στο εξωτερικό, προωθούσαν αίτημα για την ίδρυση ανεξάρτητου ποντιακού ή ποντοαρμενικού κράτους, το αίτημα δε αυτό υποβλήθηκε και στο Συνέδριο της Ειρήνης στο Παρίσι. Ο Βενιζέλος θεωρούσε την ίδρυση ενός τέτοιου κράτους αδύνατη και έκρινε ότι η αποδοχή από την Ελλάδα αυτού του αιτήματος των Ελλήνων του Πόντου θα εξασθενούσε τα αιτήματα της Ελλάδας σε περιοχές γειτονικές στην Ελλάδα. Ο Βενιζέλος, όμως, ευνοούσε τη στήριξη από τους Έλληνες του Πόντου και ενός αρμενικού κράτους, το οποίο φαινόταν λιγότερο ουτοπικό από ένα ποντιακό κράτος και είχε την υποστήριξη τόσο του Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως όσο και του Αρμενικού Πατριαρχείου. Οι Έλληνες του Πόντου, ενισχυμένοι αριθμητικά μετά την αθρόα έλευση προσφύγων Ποντίων από τη νότια Ρωσία τους πρώτους μήνες του 1919, επέμειναν στη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους, παρόλο που ο μητροπολίτης Χρύσανθος ευνοούσε τη συμβιβαστική λύση ενός ποντο-αρμενικού κράτους, προσανατολίζονταν δε στη δημιουργία ποντιακού στρατού με στόχο την ανεξαρτησία του Πόντου. Εν τέλει προκρίθηκε η δημιουργία ποντοαρμενικής ομοσπονδίας τον Ιανουάριο του 1920, αλλά η ομοσπονδία, απροστάτευτη από τους Συμμάχους και χωρίς δικό της οργανωμένο στρατό, έπεσε θύμα του εθνικού κινήματος των Τούρκων που οργάνωσε ο Μουσταφά Κεμάλ και άλλοι Τούρκοι αξιωματικοί.

(Θ. Βερέμης – Γ. Κολιόπουλος, Ελλάς, η σύγχρονη συνέχεια. Από το 1821 μέχρι σήμερα, εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 2006, σελ. 358)

Μονάδες 25

ΘΕΜΑ Γ2

Αξιοποιώντας τις ιστορικές σας γνώσεις και τα στοιχεία του παραθέματος αναλύστε τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 1929.

 Αν και σε διαφορετικό βαθμό η κρίση θα πλήξει κοινωνικά κάθε ομάδα και κάθε χώρα της Ευρώπης. Οι αγρότες υποφέρουν περισσότερο στις σιτοπαραγωγικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου η πτώση των πωλήσεων και η μείωση των καλλιεργειών χειροτερεύουν τη θέση των αγρεργατών και επισπεύδουν την πτώχευση των μεγάλων γαιοκτημόνων. Οι μισθωτοί στον τομέα του εμπορίου και της βιομηχανίας πλήττονται από την κάμψη των μισθών, τον περιορισμό των ωρών εργασίας και ιδίως από την ανεργία. Στις χώρες με μεγάλο αριθμό ξένων μεταναστών, όπως η Γαλλία (3 εκατομμύρια ή 7% του πληθυσμού στα 1931), η οργή των εργατών διοχετεύεται συχνά σ’ αυτούς, τους εσωτερικούς εχθρούς, που «είχαν έρθει να πάρουν τη δουλειά των ντόπιων» και να μεταδώσουν «ανατρεπτικές ιδέες». Τέλος οι μεσαίες τάξεις πλήττονται από τις υποτιμήσεις (εισοδηματίες), τις πτωχεύσεις και το μαρασμό του λιανικού εμπορίου (χειροτέχνες και μαγαζάτορες, έρμαια του ανταγωνισμού των μεγάλων επιχειρήσεων), ή ακόμη τα αντιπληθωριστικά μέτρα (δημόσιοι υπάλληλοι) που παίρνουν ορισμένες κυβερνήσεις, για να αναχαιτίσουν την κρίση. Πάμπολλοι είναι στις κοινωνικές αυτές κατηγορίες όσοι ρίχνουν το φταίξιμο για την κρίση και την αποτυχία των διαφόρων θεραπειών της στην αδυναμία του φιλελεύθερου δημοκρατικού καθεστώτος.

S. Bernstein – P. Milza, Iστορία της Ευρώπης, Διάσπαση και ανοικοδόμηση της Ευρώπης από το 1919 έως σήμερα. τ.3 , Εκδ. Αλεξάνδρεια . Αθήνα 1997 , σ. 68-69.

Μονάδες 25


ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ ΦΕΝΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου