Επαναληπτικό διαγώνισμα στην ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Τάξη Γ΄ Λυκείου
Ομάδα Α΄
Α1. Να δώσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων
όρων: «Φεντερασιόν», «Κλήριγκ», «Ομάδα των Ιαπώνων».
Μονάδες 15
Α2. Να
χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως Σωστές ή Λανθασμένες ανάλογα με τις
ιστορικές σας γνώσεις.
1. Η αγροτική μεταρρύθμιση του Βενιζέλου
ολοκληρώθηκε στα ταραγμένα χρόνια μεταξύ Βαλκανικών Πολέμων και Εθνικού
Διχασμού.
2. Το 1925 η Αμερικανική Εταιρεία «ΟΥΛΕΝ» ανέλαβε
την εγκατάσταση μονάδων ηλεκτρικού ρεύματος στην Αθήνα.
3. Στο Σύνταγμα του 1844 δεν υπήρχε πρόβλεψη για
τα κόμματα.
4. Ο Βενιζέλος και το κόμμα των Φιλελευθέρων
ηττήθηκε στις εκλογές του Νοεμβρίου 1910.
5. Το κίνημα στο Γουδί εκδηλώθηκε από τον
Στρατιωτικό Σύνδεσμο στις 15 Αυγούστου 1909.
Μονάδες 10
Β1. Να αναφερθείτε στα αποτελέσματα από την
επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου για την ελληνική οικονομία.
Μονάδες 12
Β2. Ποια θεμελιώδη δικαιώματα κατοχύρωνε το
Σύνταγμα του 1844 για τους Έλληνες και ποια ήταν η αδυναμία που παρουσίαζε;
Μονάδες 13
Ομάδα Β΄
Γ1. Συνδυάζοντας τα στοιχεία που
θα αντλήσετε από τα παρακάτω κείμενα με τις πληροφορίες από το σχολικό σας
βιβλίο, να παρουσιάσετε τον εσωτερικό δανεισμό της κυβέρνησης Γούναρη το 1922
και τις συνέπειες (θετικές και αρνητικές) της διχοτόμησης του χαρτονομίσματος
Κείμενο 1
Οι προσπάθειες τον Γούναρη για δανειοδότηση από το εξωτερικό αποτυγχάνουν. Οι
Αγγλογάλλοι έχουν ακυρώσει όλες τις πιστώσεις από την εποχή της επανόδου του
Κωνσταντίνου στην Ελλάδα. Ο Γούναρης αναγκάζεται να ακολουθήσει αντιλαϊκή
δημοσιονομική πολιτική. Ο υπουργός Οικονομικών Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης προχωρεί
με νόμο στη σύναψη εσωτερικού αναγκαστικού δανείου ύψους ενός δισεκατομμυρίου
πεντακοσίων εκατομμυρίων δραχμών (Μάρτιος 1922). Ο τρόπος εφαρμογής του
αναγκαστικού δανείου ήταν πρωτότυπος: το χαρτονόμισμα που κυκλοφορούσε χάνει τη
μισή του αξία. Οι πενήντα δραχμές, για παράδειγμα, που είχε στα χέρια τον ο
πολίτης αποκτούν ονομαστική αξία είκοσι πέντε δραχμών. Οι άλλες είκοσι πέντε
κατατίθενται στο δημόσιο ταμείο. ‘Έτσι, ο ελληνικός λαός, αιφνιδιαστικά, χάνει
το μισό του νόμισμα.
[Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη Γ΄ Λυκείου του ΟΕΔΒ]
Κείμενο 2
Στον οικονομικό τομέα η κατάσταση χειροτέρευε με σταθερά επιταχυνόμενο ρυθμό.
Το αναγκαστικό δάνειο που είχε εισαγάγει ο Πρωτοπαπαδάκης με τη διχοτόμηση τον
χαρτονομίσματος ενίσχυσε με ένα αρκετά σημαντικό ποσό το Δημόσιο Ταμείο, αλλά
δεν ενίσχυσε καθόλου τη δημοτικότητα της κυβερνήσεως [ ]Αλλά και το ποσό αυτό
δεν επαρκούσε παρά μονο για τη συντήρηση του στρατού και την οργάνωση της
αποχωρήσεώς του από τη Μικρά Ασία. [… ]
Δεν έλυσε όμως το οικονομικό πρόβλημα της χωράς. Η διχοτόμηση του νομίσματος σε
"Σταύρους" (την εικόνα δηλαδή του ιδρυτή της Εθνικής Τράπεζας
Γεωργίου Σταύρου) και σε «Στέμματα» βοήθησε να αντιμετωπισθούν οι άμεσες
κρατικές υποχρεώσεις ως το φθινόπωρο του 1922.
[Ιστορία τον Ελληνικού Έθνους τόμος ΙΕ Εκδοτική Αθηνών Αθήνα 1978 σελ. 158]
Μονάδες 50
ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ ΦΕΝΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου