Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

 Επαναληπτικό διαγώνισμα στην ιστορία Προσανατολισμού

 Γ'  ΛΥΚΕΙΟΥ

Ομάδα Α΄

 Α1. Να δώσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων: «Συνθήκη του Κιουτσούκ – Καϊναρτζή», «Εθνικές Γαίες», «Ισοζύγιο πληρωμών».

Μονάδες 15

 Α2. Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως Σ (σωστές) ή Λ (λανθασμένες) ανάλογα με το περιεχόμενό τους:

1. Η πυκνότητα του πληθυσμού κυμαινόταν από 15 - 49 κατοίκους στο τετραγωνικό χιλιόμετρο.

2. Έλληνες, ελληνικά κεφάλαια και πλούτος υπήρχαν και αναπτύσσονταν από την Ουκρανία ως το Σουδάν, από το Δούναβη ως τον Καύκασο και από τη Σμύρνη ως την Αλεξάνδρεια.

3. Στις εξαγωγές, περισσότερο από τα 2/3 (σε αξία) του συνόλου, ήταν γεωργικά προϊόντα.

4. Τα 98 ελληνικά ατμόπλοια του 1890 έγιναν 191 το 1901 και 389 το 1912.

5. Η κυριαρχία της μικρής αγροτικής ιδιοκτησίας στην Ελλάδα του 19ου αιώνα ευνόησε την ανάπτυξη ενός συστήματος πολιτικής προστασίας.

 Μονάδες 10

 Β1. Να αναφερθείτε στα προϊόντα που εισάγει η Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα.

Μονάδες 12

Β2. Ποια ήταν τα αίτια και τα συνακόλουθα αποτελέσματα από τη διαδικασία πολυτεμαχισμού των «εθνικών γαιών»;

Μονάδες 13

 

Ομάδα Β΄

 Γ1. Βασιζόμενοι στο ακόλουθο παράθεμα και στις ιστορικές σας γνώσεις να απαντήσετε στο εξής ερώτημα: Ποιο ήταν το περιεχόμενο της Μεγάλης Ιδέας κατά το 19ο αιώνα;

Μονάδες 50

 

«Το εθνικό όραμα της Μεγάλης Ιδέας, καθώς και ο αλυτρωτισμός, δηλαδή η εθνική πολιτική για την απελευθέρωση των αλύτρωτων ιστορικών ελληνικών τόπων και την υλοποίηση της Μεγάλης Ιδέας, δημιούργησαν ευρύτατη εθνική συναίνεση στο ζήτημα της απελευθέρωσης των ιστορικών ελληνικών τόπων. Υπήρξαν βεβαίως επικρίσεις για την άσκηση της αλυτρωτικής πολιτικής. Εκείνοι όμως που διαφωνούσαν -πολιτικοί, όπως ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, ή δημοσιογράφοι, όπως ο Εμμανουήλ Ροΐδης- συνιστούσαν μειοψηφία, ενώ οι φωνές τους χάνονταν στον ορυμαγδό που προκαλούσαν οι θιασώτες του αλυτρωτισμού.

Ο αλυτρωτισμός δέσποζε στον πολιτικό βίο της χώρας και επηρέαζε σοβαρά τα δημόσια πράγματα γενικώς, ήταν δε προϊόν της οργάνωσης του δημόσιου βίου της.»

 

Απόσπασμα από το βιβλίο της Ιστορίας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου


ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ ΦΕΝΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου